2020’de VR Dönüşümü Hızlanıyor!

Çok kısa sürede çok yol kat eden sanal gerçeklikte Vive markasıyla dünyada pek çok ilke imza atan HTC, bu deneyimi daha da ileri taşıyacağı 2020 hedeflerine odaklandı.

BİLİM-TEKNOLOJİ 08.01.2020, 19:34 08.01.2020, 19:45
2020’de VR Dönüşümü Hızlanıyor!

Çok kısa sürede çok yol kat eden sanal gerçeklikte Vive markasıyla dünyada pek çok ilke imza atan HTC, bu deneyimi daha da ileri taşıyacağı 2020 hedeflerine odaklandı. HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, dünya ve Türkiye VR pazarını yorumladı.

Sanal gerçeklik kavramı ilk olarak oyun dünyasındaki yükselişiyle adını duyurmuş olsa da hızlanan teknolojik gelişmelerin de etkisiyle çok farklı kullanım alanlarında kendine yer bulmayı başarmış bir teknoloji haline geldi. 2018’de 7 milyar doların üzerine çıkan sanal gerçeklik pazarının 2025’in sonuna kadar 90 milyar doları aşan büyüklüğe ulaşması öngörülürken, 2023’te, dünya genelinde, neredeyse 100 milyon adetlik satış sayısına erişileceği tahmin ediliyor. Öte yandan değişimdeki hızın da etkisiyle 2016 yılından beri son kullanıcıların almakta olduğu VR başlıkları için özel geliştirilmiş uygulama sayısının 4000’in üzerinde olduğu ifade ediliyor. Daha erişilebilir hale gelmelerinden itibaren VR başlıklarının farklı endüstrilerde kullanımının hızlandığı; özellikle sensör, kamera ve ekranlardaki hızlı gelişim ile kullanıcıların evlerine giren sanal gerçeklik donanımlarının son yıllarda tıptan spora, otomotivden inşaata, üretimden perakendeye kadar pek çok sektörde kullanım alanını genişleten bir fenomene dönüştüğü görülüyor.

Son yıllarda tüm dünyada milyar dolarlık bir pazar haline gelen ve agresif büyümesini sürdürmesi beklenen VR endüstrisi ve VR’ın gelişimi konularında görüşlerini paylaşan HTC Türkiye Ülke Müdürü Batuhan Başal, 2019’un hem dünyada hem de Türkiye’de önemli bir yıl olduğunu belirtti. HTC olarak Türkiye pazarına HTC Vive ailesinin ürünlerini ilk defa sunmaktan duydukları memnuniyeti dile getiren Başal, yaptığı açıklamada, VR (Sanal Gerçeklik) ve AR (Artırılmış Gerçeklik) uygulamalarının bütününü kapsayan XR (Extended Reality), yani “Genişletilmiş Gerçeklik”in dijital dönüşüm sürecindeki önemli unsurlardan biri olacağını da ifade etti.

DÜNYADA VE TÜRKİYE'DE YÜKSELİŞTE: GENİŞLETİLMİŞ GERÇEKLİK

Bilgisayarlarla kullanıcı arasında etkileşimi dönüştüren ve farklı bir boyuta taşıyan XR, kullanıcıların dijital dünyayla çok daha sezgisel bir etkileşim yaşamasına olanak tanıyor. VR’daki uzmanlığını XR alanına da taşıyarak Genişletilmiş Gerçeklik’te lokomotif marka olan HTC, XR alanında ilklere imza atan konumuyla tanınıyor. HTC Vive’ın XR alanındaki gelişmelerinden bahseden ve özellikle de 5G ile birlikte gelecekte göstereceği gelişmeyi yakından takip ettiklerini ifade eden Başal, kusursuz kullanıcı deneyimini ortaya çıkarmak için gelişmiş donanımı doğru içeriklerle bir araya getirmenin önemini altını çizerek “Bu alanda VIVE X adında tüm dünya VR ekosistemindeki geliştiricilere yönelik bir hızlandırma merkezimiz bulunuyor. Türkiye lansmanımızı yaptığımız günden bu yana dünyadaki çok büyük firmalarla yarışacak, hatta onları geride bırakacak işler yapan yerel geliştirici ekosistemimizle çok yakın temas halindeyiz. Bu ürünlerin penetrasyonu arttıkça, Türkiye’deki yazılım gücünün ve ihracatının dünyada önemli bir yere sahip olacağını düşünüyorum.” dedi. Başal, Türkiye’deki firmaların bu adaptasyonu en hızlı şekilde gerçekleştirip dünyadaki rekabetten geride kalmamaları, verimliliklerini artırmaları ve maliyetlerini düşürmeleri adına destek olmak için çalışmaya devam ettiklerini de sözlerine ekledi.

SANATA DOKUNAN SANAL GERÇEKLİK

2019, HTC Vive’ın Louvre Müzesi’yle gerçekleştirdiği ve sanat severleri, da Vinci’nin en ünlü başyapıtıyla sanal gerçeklik ortamında karşı karşıya getirdiği Mona Lisa: Camın Ötesi projesiyle de adından söz ettirdiği bir yıl oldu. Yerel bir geliştirici olan Muse VR’ın Pera Müzesi’ndeki ünlü Kaplumbağa Terbiyecisi tablosu için geliştirdiği uygulamanın bir diğer etkileyici örnek olduğunu aktaran Batuhan Başal, “2019 yılında sanal gerçeklik deneyiminin sanatla buluşmasını mutlulukla takip ettik. Firmaların işlerini VR ile dönüştürmelerini yakından izlemenin yanı sıra, oyun severlerin favori karakterlerinin gözünden hayal ettikleri dünyalarda gezinmeleri, ışın kılıçlarıyla dans etmeleri, VR ile eğlenceli hale gelen fitness uygulamaları da dahil olmak üzere daha pek çok muhteşem ana tanık olduk.” dedi. “2020 yılında bu hız artarak devam edecek, içerikler hem nicelik hem de nitelik anlamında ileriye gidecek. Bizi hem bireysel kullanıcıların eşsiz deneyimler yaşayacakları hem de kurumların bu teknolojilerden daha çok faydalanacakları bir yıl bekliyor.

2020 yılı için duyurulan dev bütçeli içerikler bunu çoktan müjdeledi bile.” ifadelerini kullanan Başal, “Bize destek olan değerli iş ortaklarımız, uygulama geliştiriciler ve bu teknolojileri şimdiden işine uyarlayan, yenilikleri çok hızlı yakalayan kurumsal firmalara bu yolculukta bizimle oldukları için teşekkür ediyorum.” diye konuştu.

Yorumlar (0)
24°
parçalı az bulutlu
Namaz Vakti 08 Temmuz 2020
İmsak 03:35
Güneş 05:32
Öğle 13:14
İkindi 17:13
Akşam 20:46
Yatsı 22:34
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 30 63
2. Trabzonspor 30 61
3. Sivasspor 30 54
4. Galatasaray 30 52
5. Beşiktaş 30 50
6. Fenerbahçe 30 49
7. Alanyaspor 30 48
8. Göztepe 30 38
9. Gaziantep FK 30 38
10. Antalyaspor 30 37
11. Kasımpaşa 30 36
12. Gençlerbirliği 30 32
13. Denizlispor 30 32
14. Kayserispor 30 31
15. Konyaspor 30 30
16. Malatyaspor 30 29
17. Çaykur Rizespor 30 29
18. Ankaragücü 30 25
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 33 89
2. Man City 33 66
3. Leicester City 33 58
4. Chelsea 33 57
5. M. United 33 55
6. Wolverhampton 33 52
7. Arsenal 33 49
8. Sheffield United 33 48
9. Burnley 33 46
10. Tottenham 32 45
11. Everton 32 44
12. Newcastle 33 43
13. Southampton 33 43
14. Crystal Palace 33 42
15. Brighton 33 36
16. West Ham 33 31
17. Watford 33 28
18. Aston Villa 33 27
19. Bournemouth 33 27
20. Norwich City 33 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 34 77
2. Barcelona 34 73
3. Atletico Madrid 34 62
4. Sevilla 33 57
5. Villarreal 34 54
6. Getafe 34 53
7. Real Sociedad 34 51
8. Athletic Bilbao 34 48
9. Valencia 34 47
10. Granada 34 47
11. Osasuna 34 45
12. Levante 34 43
13. Real Valladolid 34 39
14. Real Betis 34 38
15. Deportivo Alaves 34 35
16. Eibar 33 35
17. Celta de Vigo 34 35
18. Mallorca 34 29
19. Leganés 34 28
20. Espanyol 34 24

Gelişmelerden Haberdar Olun

@