Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) tarafindan, Ay'in ozellikle güneşli yüzeyi dahil olmak üzere, önceden düşünülenden cok daha fazla su bulunduğu açıklandı. Bu yeni keşif sayesinde, NASA'nın Artemis programı kapsamında, insanların Ay yüzeyine tekrar geri getirmesi için yaklaşan görevler sırasında bulunan su bir kaynak olarak kullanılabilir.

Nature Astronomy dergisinde yayınlanan iki çalışma ve araştırmacılar, bulgularını Pazartesi günü NASA basın toplantısında paylaştı. Sekiz ülke, NASA'nın ayın işbirliğine dayalı keşfine rehberlik eden Artemis Anlaşmalarını imzaladı.

Araştırma, NASA'nın Ay Keşif Gezgini tarafından Haziran 2009'dan beri ayın yörüngesinde toplanan verilere ve ajansın SOFIA adı verilen Kızılötesi Astronomi için Stratosfer Gözlemevine dayanıyor.

İkincisi, 2.7 metrelik bir teleskop taşıyacak şekilde modifiye edilmiş bir Boeing 747SP uçağıdır. İlk çalışmada, araştırmacılar SOFIA'yı moleküler su veya H2O imzasını ortaya çıkaran bir dalga boyunda gözlemlemek için kullandılar. NASA'nın Bilim Misyonu Müdürlüğü'ndeki astrofizik bölümünün yöneticisi Paul Hertz, Pazartesi günkü basın toplantısında Ay'ın güneşli yüzeyinde ilk kez su olduğu doğruladı.

Gulden Seçilmiş - Haber Channel Miami